Via Can Tho naar Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Via Can Tho naar Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Via Can Tho naar Phan Thiet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 Augustus 2007 | Vietnam, Phan Thiết

Woensdagochtend zijn we vertrokken vanuit Saigon naar Can Tho, een stad in de Mekongdelta. Daar zijn we aan boord gegaan van een bootje, die ons naar verschillende eilanden bracht. Daar hebben we het "dagelijks" leven van Vietnam van dichtbij bekeken. We hebben geluisterd naar traditionele muziek onder het nuttigen van tropisch fruit, hebben gezien hoe kokosnootsnoep gemaakt wordt en we zijn door de "bush" gevaren in een traditionele roeiboot. Voor de lunch hebben we elephant ear fish gegeten: erg bijzonder, net als al het eten hier trouwens!
De volgende ochtend zijn we naar een floating market geweest. Dat viel een beetje tegen, maar dat kwam vast omdat het ontzettend regende. Het heeft gisteren en eergisteren echt enorm geregend, allemaal als gevolg van de typhoon op zee bij midden-Vietnam. Gelukkig is dat nu minder. Na de markt zijn we in de bus gestapt en hebben de hele dag in de bus gezeten naar Phan Thiet, waar we rond zes uur aankwamen in het resort. We zitten hier echt fantastisch: ons eigen strand op 50 meter van onze kamer. Vandaag hebben we een jeep-tour gemaakt in de omgeving. We hebben veel moois gezien, zoals witte duinen, een soort visafslag op het strand (wat een bende!) en we moesten ongeveer een kilometer door het water lopen om een waterval te bezichtigen. Die hebben we wel eens spectaculairder gezien, maar het was een leuk tripje. Ook hebben we nog een uurtje aan het strand gezeten, onder een rieten parasol, onder het genot van een drankje. Het zeewater is heerlijk, er staat wel een heel sterke stroming, dus uitkijken geblazen!

• 10 Augustus 2007 - 13:30

Rick De Waard:

hmm lekker dat water, heerlijk bruin, ik vraag me af waar dat vandaan komt, veel plezier op je blote voeten paul, ga jij maar is lekker douche in dat resort. en niet te ver gaan he zonder je bandjes in dat ruige water.

• 10 Augustus 2007 - 15:20

Gea:

He wereldreizigers,

Wat gaaf zeg die foto's. En wat Rick al zegt wat een vies water, dat wordt idd je voeten wassen, haha.
    Ik heb zelfs een stukje uit de krant bewaard want daar staat eea op over de overstroming en typhoon in Vietnam. En dat eten blijkbaar moet je alles een keer hebben geprobeerd, jammie.
    Knuffels, Gea

• 11 Augustus 2007 - 15:37

Nico & Anita:

Hoi,hoi, Angela en Paul,

Wat een reis zeg.... !!

Krijgen door de foto's al een (beetje) indruk wat jullie allemaal zien en meemaken......gaaf !!

Angela...... je hebt toch niet je witte broek daar aan in dat "schone" water....???

grtzzzz Nico & Anita

• 12 Augustus 2007 - 08:48

Ruud Cornelisse:

Hallo Angela en Paul

Leuk zo'n aktueel reisverslag van twee wereldveroveraars en ik lees het dan ook met belangstelling.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen maar kun je ook eens vertellen wat jullie daar eten ?

Hartelijke groet,

Ruud