Rust - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Rust

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

15 Augustus 2007 | Vietnam, Hoi An

Gisteren zijn we neergestreken in Hoi An, een stadje met grote historische waarde. Deze stad staat ook op de werelderfgoederenlijst van Unesco, maar eigenlijk zijn we alleen maar blij dat we hier drie nachten blijven. Vanaf vorige week woensdag zijn we eigenlijk elke dag aan het reizen geweest. Gisteren hadden we het allebei wel een beetje gehad: weer zo'n lange busreis en al die mooie plaatjes werden ook een beetje saai. Erg he? We hadden echt een beetje "midden-in-de-vakantie-dip", maar die is nu gelukkig over.

Eergisteren eerst naar Quy Nonh. Dat stelde niet veel voor, maar daar had ons boekje ook al voor gewaarschuwd. Het was meer een tussenstop, maar geen verkeerde: het resort waar we zaten was prachtig en we zaten vlak aan zee, dus ook nog even aan het strand gelegen. Het is hier echter om 6 uur 's avonds al donker, dus echt lang genieten is er dan niet bij. Het zeewater is heerlijk trouwens.
Onderweg naar Hoi An, waar we nu dus zitten, hebben we nog wel wat leuke dingen gezien en zijn we bij een visserdorp en een tempel geweest. Daar hebben ze er hier wel veel van hoor, tempels!
Toen we aankwamen in Hoi An hebben we een zijdefabriek bezocht. Erg interessant. Ik heb mezelf daar een erg mooi zijde jasje aan laten meten.
Het resort waar we nu zitten is (ook al weer) helemaal super-de-luxe: we hebben zelfs een eigen pc op de kamer. Dat hebben we nog nooit meegemaakt.
Vandaag een citytour gedaan door Hoi An. Het is hier bloedverzengend heet, gelukkig laat de zon het inmiddels een beetje afweten. De rest van de dag gaan we bij het zwembad en/of de pc doorbrengen. We zijn wel aan een beetje rust toe.
Pas vrijdag reizen we verder.

Zijn overigens bijzonder benieuwd wie "serpent" is die een reactie op ons vorige bericht geplaatst heeft. En ja de mannen zijn hier erg klein. Alles trouwens. We moeten zelfs onder de bomen door bukken en de mensen staan ons, zeker in de kleine dorpjes, aan te staren of we van mars komen. Er was zelfs een vrouw die mij, Angela, erg mooi vond met mijn blauwe ogen en (in haar ogen) kleine neus. Je begrijpt, de dag kon niet meer stuk.

  • 15 Augustus 2007 - 08:47

    Paula:

    Lijkt me super jullie reis. Veel indrukken maar oh zo vermoeiend.
    Rust nu maar een paar dagen uit hebben we nodig op onze leeftijd.
    Het ziet er allemaal erg mooi uit op de foto's.
    Groetjes vanuit NL waar het weer naadje is.

  • 15 Augustus 2007 - 08:58

    Lucienne:

    Hallo reizigers!

    Ik ben sinds gisteravond weer aangesloten op het wereldnet en heb jullie verslag gelezen en de foto's bekeken.
    Gewoonweg een superreis(wel grappig, je bent zover weg en door dit zo dichtbij)!
    Lekker even 3 dagen op dezelfde plek, neem je rustmomenten, het is idd een vol programma, maar wat genieten jullie!

    Groetjes Luce



  • 15 Augustus 2007 - 09:03

    Rick De Waard:

    hmm 6 uur s'avonds al donker nou dan kunnen jullie tenminste eens lekker uitslaapen, al wel leuk zijn voor paul, die kan waarschijnlijk bijna over de mensen heen stappen

  • 15 Augustus 2007 - 09:06

    Marcel:

    Hallo lieve luitjes!

    Gaat het weer een beetje?

    Het is een heerlijke afwisseling van de "werkdag" om jullie reisverslag te lezen.

    Hier in holland regent het ook lekker regelmatig en is het ook benauwd.

    Nog een heerlijke tijd gewenst en ben zeer benieuwd naar de foto's en de ongesencureerde verhalen.

    xxx

    Marcel

  • 15 Augustus 2007 - 09:06

    Ria B:

    Nou , zo te lezen hebben jullie het wel erg naar jullie zin.Dat het zo warm is moet je dan maar voor lief nemen. Hieris het nu wat rgenachtig geworden. Ben benieuwd naar dat mooie zijden jasje van je.
    Groetjes en geniet ervan.

  • 15 Augustus 2007 - 13:16

    Bianca:

    Hallo en hebben jullie het ook erg warm , hier van alles wat maar dat waren we al gewend . Genieten jullie er maar van.
    groetjes en tot gauw

  • 15 Augustus 2007 - 16:50

    Gea:

    Hallo Angela en Paul,

    Wat een reis zeg en gelukkig dat het "dipje"weer over is.
    En even genieten van de rustdagen die jullie nu hebben. Fijn even zwemmen en pc-tje doen.

    Dikke knuffels,

    Pioe en Gea

  • 15 Augustus 2007 - 17:05

    Joyce:

    Hoi Lieverds,
    Beetje benijd ik jullie wel, met deze prachtige reis. Tuurlijk gun ik het jullie van harte. Ben eigenlijk benieuwd hoe men daar eigenlijk de zorg voor hun oude mensen geregeld heeft. Hoor het wel bij terugkopmst.

    XXX joyce

  • 15 Augustus 2007 - 17:57

    TiMuTjUh:

    ey noobies ik dacht laat ik ook maar weer eens een berichie sturen. Ik merk dat het soms niet zo fun is als gedacht... maja het is gewoon te leip dat jullie daar zitten >< :P we bellen wel zo snel mogelijk weer oke mam. Alles gaat goed hiero en Yuki heeft het nog wel naar der zin ;) nog veel reisplezier kuz+knufel hvjullie

  • 15 Augustus 2007 - 20:17

    Wilma:

    Hoi Angela en Paul,
    Wat geweldeig om jullie op de trip te kunnen volgen. Wij zijn gisteren terug gekomen uit Griekenland en wandel nu even mijn mail door. Ik zal eerlijk zij, Griekenland is geweldig, maar als ik jullie verhalen lees ben ik toch wel jaloers. Ik ga zoiets toch ook maar eens op mijn verlanglijstje neerzetten. Ik wens jullie een prettig vervolg en kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Kus Wilma

  • 17 Augustus 2007 - 17:50

    Geke:

    Wat leuk zo'n reisverslag!Geniet maar lekker van al 't moois niet alleen van de cultuur maar ook van de zon en warmte want mijn vakantie zit er alweer op en ik heb vrijwel geen zon gezien.
    Veel plezier nog de komende tijd!
    groetjes Geke

  • 18 Augustus 2007 - 15:15

    Margreet:

    Leuk om t lezen dat jullie genieten van deze bijzonder reis,Jammer Angela dat de mannen er klein zijn anders had je er nog een uit kunnen zoeken. Wij gaan 3 dagen kamperen want de winkel is dicht(kermis)Nog hele mooie dagen. we reizen met jullie mee.liefs Ed Margreet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2007

Weer thuis

21 Augustus 2007

Het hoogste punt van de hoogtepunten

20 Augustus 2007

Warm!!

15 Augustus 2007

Rust

12 Augustus 2007

Weinig nieuws vandaag
Angela

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 12713

Voorgaande reizen:

13 Februari 2016 - 06 Maart 2016

Costa Rica en Nicaragua

04 Augustus 2007 - 24 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: