Warm!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Warm!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Warm!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Augustus 2007 | Vietnam, Hanoi

Vrijdag zijn we vanuit Hoi An naar Hue gereisd met de bus. Onderweg weer veel moois gezien: de marmerbergen en op China Beach. Op China Beach hielden de Amerikanen vakantie als ze met verlof waren tijdens de oorlog. Behalve wat zand en veel verkopers van souvenirs was er weinig te zien.
Zaterdag hebben we in Hue een citytour gemaakt. Ook Hue is een heel mooie stad. We hebben een pagode bezocht, het keizerlijk paleis en de verboden stad en een graftombe van een van de keizers die over Vietnam geregeerd heeft in de 19e eeuw. Om half vijf 's avonds zijn we vervolgens op de trein gestapt om naar Hanoi te reizen. Dit was een heel leuke ervaring, hoewel we weinig gezien hebben, want het werd natuurlijk al weer vroeg donker. Wel goed geslapen, maar we waren wel een beetje brak toen we om half acht 's ochtends in Hanoi aankwamen. In Hanoi hebben we getracht het mausoleum van Ho Chi Minh te bezoeken, maar daar stond een rij van wel een kilometer lang, dus dat hebben we maar niet gedaan. Wel wat andere bezienswaardigheden bezocht en in de middag lekker op bed gelegen. Het is hier namelijk zo mogelijk nog warmer als in de rest van Vietnam. Als we de deur van het hotel uitstappen is het net of we ons in een electrische deken wikkelen. Het is in ieder geval beter als in Nederland begreep ik van Tim: alleen maar regen. Gek genoeg verlangen we daar wel een beetje naar!
Ook vandaag een beetje hetzelfde ritueel: wat bezichtigen en in de middag rustig aan, want het is veel te warm. We kijken uit naar morgen, dan reizen we door naar Halong Bay. Ook dit staat op de werelderfgoederenlijst en is een baai met kalksteeneilanden. Het moet er erg mooi zijn. We gaan een boottocht maken en kunnen lekker zwemmen. In Halong Bay zullen we ook overnachten en gaan dan woensdag weer terug, via via, naar Hanoi. Daar slapen we nog 1 nachtje en donderdag vertrekken we alweer naar huis. Misschien dat het ons in Halong Bay nog lukt te internetten, dan kunnen we misschien ook nog een foto plaatsen, want dat lukt hier in Hanoi niet erg. We staan aan de balie van een aangrenzend hotel ons stukje te tikken. Tam bien en misschien tot later, anders tot in Nederland. We verwachten een groots afhaalcomite op Schiphol ;)

• 20 Augustus 2007 - 11:25

Rick De Waard:

Jammer dat jullie het mausoleum van ho chi minh niet konden bezoeken.
    Ik hoop dat de andere beziens waardigheden het waard waaren.
    en ik zie er naar uit om jullie weer terug in nederland te hebben.

• 20 Augustus 2007 - 16:44

Gea:

Hoi Angela eb Paul,

Gelukkig nog maar een paar dagen en dan zijn jullie weer lekker thuis.
    Kan me wel voorstellen dat het prachtig is maar dat er ook wat klein tegenvallertjes zijn qua dingen zien en je verwachting. Ben helaas niet op Schiphol

Dikke kuzz Gea

• 20 Augustus 2007 - 18:31

Ria:

Nou Ans, het isleuk om al jullie belevenissen te lezen. net of je er een klein beetje bij bent.Zo langzamerhand komt voor jullie het eind in zicht en gaan jullie weer op nederland aan.Wat het weer betreft: Het is zeker niet mooi maar zo slecht als Tim het doet voorkomen is het niet hoor. Er zijn geregeld buien maar vandaag de hele middag in de tuin gezeten want het was erg lekker weer. Wel bewolkt maar prima temperatuur dus dat valt wel mee.
    In ieder geval nog veel moois bezichtigen en we zullen maar zeggen tot ziens weer hier in nederland