Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Arenal

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Februari 2016 | Costa Rica, Fortuna

Woensdag was niet een al te beste dag. Toen we terug kwamen was de band lek. Gelukkig weet Peter wel raad met de auto dus de band vervangen was gebeurd in no time. De held! Ik had wel gelezen dat er op deze manier wel eens schemes worden gedaan om er met je bagage o.i.d. vandoor te gaan. Niets bleek minder waar. Aangekomen bij de garage bleek dat onze band helemaal niet lek was, maar alleen leeggelopen. Affijn, de weg werd voortgezet, maar tegen 15:30 werden we van achter geramd door een truck die niet op tijd kon stoppen (hij zat volgens mij te pissen achter het stuur want hij kwam naar buiten met zijn broek open...). Dit kostte ons de rest van de middag plus een deel van de avond (verzekering regelen, politie, hele mikmak) en onze reis wordt voortgezet met een deuk in de auto.
Donderdag maakte alles weer goed. We hebben een prachtige waterval bezocht. We mochten hier alleen niet zwemmen want het heeft de laatste tijd veel geregend, dus dat was balen. Ik dacht nog: 'misschien ga ik gewoon stiekem', maar eenmaal beneden aangekomen snapte ik waarom het niet mocht. Het water stortte met immense kracht naar beneden en de stroming zag er ook zeer sterk uit. We hebben wel mooie plaatjes kunnen schieten! De regen/bewolking houdt helaas nog een paar dagen aan dus we zullen de vulkaan helaas niet in zijn volle glorie kunnen zien.
Vervolgens zijn we richting de hot springs Termalitas del Arenal gegaan. Dit werd ons aangeraden door een local. Dat heeft ons geen windeieren gelegd. Het was heel mooi, maar vooral heel lekker. Ondanks het hoogseizoen was het rustig met alleen een paar Tico's en een enkele tourist. Op de terugweg kwamen we langs de meest toeristische spa en daar stonden bussen en auto's en was het een drukte! We waren extra blij met onze keuze. Vrijdag was het weer nog erger geworden.  Halverwege het ontbijt viel de stroom uit. We besloten toch maar gewoon op pad te gaan want in het hotel blijven is geen optie. De Arenal Observatory Lodge (AOL) biedt mooie wandelroutes en een mooi uitzicht over de vulkaan. Onderweg die kant op kwamen we erachter waarom we geen stroom hadden: de regen had een stuk land weggespoeld waar een elektrischiteitsmast stond. Toch goed aangekomen bij de AOL. Ondanks de vele buien die over ons hoofd trokken hebben we hier zeker kunnen genieten. De route nam ons langs een museum (een kamertje met wat info over Arenal), een seismograaf, het observatiepunt, een hangende brug en een waterval. Op de weg terug zagen we ook nog witsnuitneusberen: wat een schattige beestjes zijn dat en ook helemaal niet schuw! Vervolgens zijn we naar Mistico Park gegaan waar je een hele route over hangende bruggen kunt lopen. Dit was een stuk minder spectaculair dan we dachten. Alhoewel de bruggen redelijk spannend waren was de route vrij kort en er was praktisch geen wildlife te zien door de regen. Normaal sta je hier oog in oog met apen.
Eenmaal teruggekomen in het hotel was de stroom er nog steeds af, maar toen het donker werd ging de aggregaat aan. Gelukkig want anders is het pikkedonker hier. Daarom ook maar besloten hier te eten want wie weet hoe het in de rest van het dorp is?
Vandaag gaan we richting de westkust. Het is een lange, pittige reis. Hopelijk is het weer daar beter.
Tot dan!

• 21 Februari 2016 - 11:32

Els :

hoi! wat een sukkel die truck chauffeur. Wat zeiden jullie tegen die vent. Bedankt daar gaat onze dag!
    Paul je had gewoon onder de waterval je moeten laten zandstralen ha ha. Jammer dat het niet kon.
    jullie maken wel wat mee in dat land hoor. Ik kijk uit naar het volgende verslag. geniet ze !