Tortuguero - Reisverslag uit Guácimo, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Guácimo, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 Februari 2016 | Costa Rica, Guácimo

Maandag zijn we aangekomen in Tortuguero. De weg er naar toe ging sneller dan we dachten: van San José richting La Pavona en vanaf daar met de boot verder. Helaas waren we niet goed afgezet (helemaal tot het eindpunt) dus wij bellen met het hotel/lodge. Kwam de eigenaar ons persoonlijk halen. Het heeft hier de afgelopen dagen flink gegeregend en zijn lodge was zwaar beschadigd. Nu heeft hij ons een upgrade gegeven naar een andere lodge.
Deze is best ok, twee zwembaden, heel mooi restaurant, met alleen wifi daar helaas. Alle kamers staan op palen.
Onze kamer valt een beetje tegen helaas, maar dichterbij de natuur kom je niet. Tijdens het zwemmen vliegen de makaken over ons hoofd en kunnen we apen van tak naar tak zien slingeren. 's Nachts zingen de krekels ons in slaap.
Het dorpje Tortuguero is heel klein en bestaat eigenlijk uit één straat.' s Avonds hebben we bij de nummer één van TripAdvisor gegeten: Wild Ginger. Een welverdiende eerste plek.

Dinsdag hebben we een kanotocht gedaan door het natuurpark Tortuguero. We hebben gezien; cappucijn aapjes, een sloth heel hoog in een boom, schildpadden, kaaimannen, brulapen die gedurfde sprongen van tak naar tak maakten en nog een paar makaken. Daarnaast hebben we nog een stuk door het park gewandeld, dit stelde niet heel veel voor dus zijn we over het strand terug gelopen. De golven maken een hoop herrie maar het zicht over het strand is adembenemend: cliché palmbomen die over het strand hangen zover het oog rijkt. Hier en daar een vogel op zoek naar krabbetjes en een afgezonderde Tico (zo noemen de mensen uit Costa Rica zichzelf) die verloren in gedachten over de zee uitkijkt.
's Avonds hebben we genoten van het lokale Caribische eten. De indruk die we kregen van Tortuguero is dat de Tico's hier erg vriendelijk zijn en het dorp een net, typisch Caribisch dorpje is.
Morgen richting Arenal, een plek waar we al een tijdje naar uitkijken!

• 17 Februari 2016 - 07:59

John:

Genieten jongens....

• 17 Februari 2016 - 09:13

Els:

Hoi hoi! Hier gingen jullie voor. Wat een prachtige foto's . En de vogelgeluiden zullen ook wel indrukwekkend zijn. Dat hadden wij ook in Curacao.
    Het is een hele andere wereld. Super hoor!
    liefs.

• 17 Februari 2016 - 10:12

Sophie :

Wow wat cool al die beesten! Vooral die aapjes en sloths, echt heel leuk!
    Vond de foto's erg leuk om te zien :)
    Ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Sophie

• 17 Februari 2016 - 12:29

Inge:

Goed beschreven Paul! Ik zie het gewoon voor me.
    Neem je een aapje voor me mee, alsjeblieft?

• 17 Februari 2016 - 12:58

Remco:

Wat prachtig is het daar zeg. Leuk verslag. Lekker blijven genieten!!