León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Angela Wijk - WaarBenJij.nu León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

León

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

26 Februari 2016 | Nicaragua, León

Dinsdag zijn we vanuit Granada richting León vertrokken. Nog voordat we de stad uit waren werden we aangehouden omdat we over een doorgetrokken streep reden...  Hier mag je dan gewoon je rijbewijs inleveren zodat ze er zeker van zijn dat je de boete wel betaalt: just great! Wij richting een bank om de boete te betalen en gauw terug naar de agent om het rijbewijs terug te vragen. Een uur verder en we waren weer op weg.
We zijn maar niet aan de mariapillen begonnen uit angst voor de bijwerkingen. Dat bleek later ook helemaal niet nodig! We kwamen verder zonder veel moeite aan bij het mooie hotel Flor de Sarta mét huiskip, lief beest. De eigenaar van het hotel is een aardige Fransman. Hij vertelde ons dat malaria alleen een stuk verder noordelijk voorkwam. Dat is mooi meegenomen! Wij blij. León is een soort Granada 2.0: nog meer kerken en nog meer warmerder. Het is wel een stuk minder toeristisch (alsòf we daar last van hadden in Granada). We hebben de stad een beetje verkend, veel kerken in en uit, een oud treinstation bezocht en langs kraampjes gelopen, maar niet veel later lagen we in het zwembad.
Woensdag zijn we de stad/het dorp uitgegaan. We hebben de mudpools van San Jacinto bezocht waar het natuurlijk ontzettend naar zwavel rook (beeld je de lucht van eieren in x10). Op de achtergrond was de vulkaan Santa Clara prominent aanwezig. Daarna zijn we richting Leon Viejo geweest. Niet omdat we er heel graag heen wilden, maar we waren toch in de buurt en de boekjes zeiden dat het een 'worthwhile daytrip' was. Gelukkig hebben we een eigen auto want als we hier een dag mee bezig waren geweest... León Viejo is een oude stad die door vulkanische activiteit verloren is gegaan. Een soort Pompeii, maar dan een stuk minder indrukwekkend. We besloten maar richting Las Peñitas te gaan om te lunchen. Daar hadden we een leuke bar/café aan het strand gevonden met prachtig uitzicht over de Stille Oceaan waar surfers golven pakten, of op zijn minst probeerden, en wat verderop de overige golven stuk sloegen op de rotsen. Terug in León gingen Peter en Angela naar het hotel en besloten RJ en ik nog wat door het dorp te struinen. Even een geocache gepakt en nog een paar kerken bezocht d.m.v. privé riksja die ons van kerk naar kerk bracht.
Nu zijn we onderweg naar San Juan del Sur.

• 26 Februari 2016 - 20:45

Marianne:

Je beleven nog is wat en zien veel .
    Als jullie terug zijn kunnen jullie wel een boek schrijven van al die belevenissen. LieverdS goeie reis veel plezier

• 26 Februari 2016 - 23:49

Els:

Wat een land dit. Wel fijn dat jullie met z'n vieren zijn. Dan sta je toch wat sterker.
    Elke keer lees ik met plezier jullie reisverslag. Paul dit doe je leuk.
    Diandra zit in de buurt nu voor 15 dagen. Ze is in Panama bij een vriendin die daar naar toe is geëmigreerd.Zij gaat ook van alles zien daar net als dat jullie doen. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier weer. Groetjes