Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

24 Februari 2016 | Nicaragua, Granada

Zondag zijn we vanuit Costa Rica naar het noorden vertrokken. Wat zijn zondagen toch mooi: het was ontzettend rustig op de weg. Ook bij de grens was het kalm en bij Alamo was alles goed geregeld. Binnen anderhalf uur stonden we aan de andere kant. Deel twee van de vakantie is begonnen. Nicaragua is heel anders dan Costa Rica. Overal langs de weg ligt plastic en rotzooi, en alles ziet er dor en droog uit. We reden langs het meer richting Granada. Tussen de bomen door hadden we zicht op het eiland Ometepe met de vulkanen Concepción en Maderas.  Dat was gelukkig wel heel mooi en indrukwekkend. Ons hotel in Granada is een oase van rust minden in het drukke centrum. Het ligt aan het centrale plein maar binnen merk je daar niets van. Onze kamers liggen letterlijk naast het zwembad en de plek waar het ontbijtbuffet plaats vindt.
Maandag hebben we Granada van dichtbij bekeken. Het lijkt wel alsof op elke straathoek een kerk staat en de gebouwen zijn heel mooi. Tegen de middag hebben we een rondvaart rond het schiereiland De Aseses gemaakt, beter bekend als Las Isletas. Hier hebben de rijke mensen van Nicaragua (en een enkele Canadees en Fransman) privé eilanden met luxe gebouwen.
Dinsdag was Angela jarig en hebben we een rondje Masaya gedaan. De ochtend begon bewolkt dus we konden geen 'mooi' (we raken verwend) zicht krijgen over Laguna de Apoyo. Vervolgens gingen we richting het dorpje Masaya. Daar hebben ze binnen de muren van een oud, vervallen Spaans gebouw een markt met allemaal leuke hebbedingetjes. Daarna gingen we naar de vulkaan Masaya maar het nationale park was helaas gesloten i.v.m. teveel activiteit van de vulkaan. Daarom gingen we maar terug richting Laguna de Apoyo. Nu de zon weer was doorgekomen konden we vanaf een andere uitkijkpunt wel genieten van een prachtig uitzicht. 's Avonds hebben we lekker gegeten bij La Zaguán bekend om zijn heerlijke vleesgerechten bereid op de open grill.
Morgen gaan we naar het noordelijkste puntje van onze reis: León.

• 25 Februari 2016 - 21:43

Inge:

Leuk verslag van plaatsen en bezienswaardigheden waar ik nog nooit eerder van had gehoord. Zo leer je nog eens wat.

Veel plezier nog allemaal!
    Angela nog gefeliciteerd met je verjaardag!