Dominical en de laatste dag - Reisverslag uit Portalón, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Dominical en de laatste dag - Reisverslag uit Portalón, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Dominical en de laatste dag

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

05 Maart 2016 | Costa Rica, Portalón

Donderdag hebben we rustig aan gedaan. Op het terrein van het hotel zijn twee trails te lopen, eentje de bergen in en eentje richting de waterval. We kozen voor de waterval. In de hitte toch best zwaar. We liepen langs de rivier omhoog en kwamen uiteindelijk aan bij de waterval. Stelde natuurlijk niet zo veel voor in het droogseizoen, maar wel de moeite waard. Nog kikkertjes gezien (zwart met groen, volgens mij heel giftig maar dat weet ik niet zeker) en een enorme vlinder die door het zonlicht dat tussen de bomen door viel langs kwam fladderen. Robert-Jan en ik besloten via de rotsen in de rivier omlaag te klimmen terwijl Peter en Angela het normale pad terug namen. De klim naar beneden was mooi maar zwaar, onderweg nog vleermuizen gezien. De middag hebben we op het strand doorgebracht in Dominical waar we ook hebben geluncht. Dominical is echt het hippiedorp van Costa Rica. Overal surfers met dreadlocks en zweverige dames die yoga doen op het strand.
Voor de laatste dag zijn we nog naar het privé park van Hacienda Barú gegaan. Het was hier ontzettend rustig, we zijn maar enkele toeristen tegen gekomen. We hebben wel drie luiaards in het wild gezien, zowel de twee-tenige als de drie-tenige, en er trok nog een kudde/roedel/zwerm cappucijn aapjes langs over ons hoofd. Het park beschikt ook nog over een vlindertuin maar deze was niet heel spectaculair. Daarna zijn we richting San Isidro gegaan. Dit is een stadje wat in de bergen ligt; wat hoger dus ook wat koeler! San Isidro, ondanks dat het in de bergen ligt, is een vrij hip en levendig stadje. Een leuke afwisseling for a change!
Dit was de laatste dag, morgen een zeer lange reis voor de boeg, maar we hebben een mooie vakantie om op terug te kijken!