Santa Elena - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu Santa Elena - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Angela Wijk - WaarBenJij.nu

Santa Elena

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Angela

01 Maart 2016 | Costa Rica, Monteverde

Zondag zijn we vanuit San Juan del Sur terug de grens over gegaan richting Santa Elena. Alhoewel het iets drukker was dan de heenweg ging het weer voorspoedig. De weg richting Monteverde is al een beleving op zich. Veel klimwerk met de auto, maar een prachtig uitzicht over de bergen tot aan de golf van Nicoya. De lodge waar we zitten, Rainbow Valley Lodge, deed zijn naam meteen eer aan. We kijken vanuit ons huisje over de vallei uit en wanneer de zon goed staat en de nevel optrekt is er constant een regenboog te zien: schitterend! We hadden maar meteen een nightwalk geboekt bij aankomst en niet veel later stonden we oog in oog met onder andere een tarantula, vleermuizen, slangen en zelfs een slapende luiaard.
De volgende dag zijn we richting de hummingbird garden gegaan. Ongelooflijk veel kolibrietjes zoemden om onze oren en ze waren er in alle kleuren. Daarna zijn we richting Selvatura Adventure Park gegaan om te ziplinen. Voor mij één van de hoogtepunten van de vakantie! Het weer was prachtig dus tijdens het vliegen van boomtop naar boomtop hadden we een prachtig uitzicht over het nevelwoud. Als klap op de vuurpijl sloten RJ en ik af met een tarzanswing: een vrije val die overgaat tot een grote slinger. Vanaf daar gingen we naar de laatste zipline van 1 kilometer lang die ontiegelijk hard ging maar wederom heel mooi uitzicht gaf over het woud. In de avond zijn we nog naar de kikkertuin geweest. Tuin is een groot woord maar toch veel kikkertjes kunnen zien. Morgen richting onze laatste halte in Portalon.

Lijstje van wat we tijdens de nightwalk hebben gezien (voor de geïnteresseerden):
Toekan
Jays
Tarantula
Kikker
Vuurvliegjes
Klickbeatle larve (glowworm)
Vleermuizen
Wilde avocado (wordt gegeten door quetzal)
Zeer grote wandelende tak
Groene slang/viper 2x
Lizard
Kinkajou
Luiaard

• 01 Maart 2016 - 10:04

Els:

Hoi dit is volgens echt waar Costa rica beroemd om is. Oerwouden met prachtige kolibrie"s Tarantula's en andere insekten en beestjes. dat moet toch prachtige geluiden geven daar zo in de natuur. Super vet hoor. En dan slingeren als tarzan en Jane! Haha ! En die regenboog bij jullie Lodge lijkt mij ook zeer romantisch. Geniet ervan!